Jak wybrać odpowiedni nagłówek kursu internetowego?
Aktualności
2023-08-22 / LearnDash

LearnDash w wersji 4.8

Kilka dni temu pojawiła się kolejna odsłona wtyczki LearnDash. W obecnym wydaniu mamy kilka nowych funkcjonalności - głównie związanych z grupami, ale nie tylko. Najważniejszą z nich jest tutaj opcja rozszerzonego dostępu, a więc możliwość ustawienia daty wygasania dostępu do...
Czytaj więcej
2023-08-04 / LearnDash

LearnBoss – aplikacja mobilna dla LearnDash

Jeśli potrzebujesz aplikacji mobilnej dla LearnDash w przystępnej cenie ($40), możesz sprawdzić LearnBossa - aplikację mobilną opartą na frameworku Flutter. Będąc w posiadaniu strony edukacyjnej bazującej na wtyczce LMS LearnDash możesz stworzyć własną aplikację na urządzenie z systemem Android. Oprócz...
Czytaj więcej
2023-08-03 / WooCommerce

Zestaw dodatków dla WooCommerce od WooNinjas

Na stronie WooNinjas - specjalistów m.in. od WorPressa, WooCommerce i LearnDasha - można znaleźć zestaw dodatków do WooCoomerce. W skład tego zestawu wchodzi WooCommerce Variations To Cart - wtyczka, która pozwala dodać kilka wariantów produktu do swojego koszyka, bez opuszczania strony...
Czytaj więcej
Jak wybrać odpowiedni nagłówek kursu internetowego?

Jak wybrać odpowiedni nagłówek kursu internetowego?

Nie ma wątpliwości, że dobra treść przekłada się na sukces produktu informacyjnego, a dobry nagłówek kursu internetowego to więcej niż połowa sukcesu.

Badania marketerów pokazują, że ruch na Twojej stronie może się zmieniać nawet o 500% w zależności od formy nagłówka! Dodatkowo 8 na 10 osób czyta nagłówek, a tylko 2 na 10 pozostałą część artykułu. Dlatego szalenie istotną rzeczą jest poświęcenie czasu na dobranie odpowiedniego nagłówka do swojego kursu internetowego. Dobrze dobrany nagłówek nie dość, że przykuje uwagę potencjalnego klienta i zachęci go do zapoznania się z ofertą, ale też przyciągnie większy ruch. A wiadomo – większy ruch – to większe prawdopodobieństwo sprzedaży produktu.

Jakie mamy formy nagłówków?

Biorąc pod uwagę to, jak wielką rolę odgrywa nagłówek i wpływa na stopień klikalności zarówno w wynikach wyszukiwania jak i kanałach społecznościowych postanowiłam przyjrzeć się dzisiaj różnym formom nagłówka, które budzą wśród czytelników różne emocje. Najczęściej występujące nagłówki moglibyśmy podzielić na 5 kategorii:

  • Forma podstawowa (Skuteczne i sprawdzone metody zarządzania czasem, które pozwolą Ci zyskać więcej czasu dla siebie każdego dnia.)
  • Forma pytania (Czy znasz skuteczne i sprawdzone metody zarządzania czasem, które pozwolą Ci zyskać więcej czasu dla siebie każdego dnia?)
  • Forma poradnika (Jak zarządzać czasem żeby zyskać więcej czasu dla siebie każdego dnia?)
  • Forma liczbowa (10 skutecznych i sprawdzonych metod zarządzania czasem, które pozwolą Ci zyskać 3 godziny więcej czasu dla siebie każdego dnia)
  • Forma potrzeby (Skuteczne i sprawdzone metody zarządzania czasem, które są niezbędne w Twoim życiu dla zyskania 3 godzin więcej czasu dla siebie każdego dnia)

Najlepsze przykłady znajdziemy na stronie udemy.com – największej platformie sprzedaży kursów internetowych. Największą zapisywalność odnotowują kursy z nagłówkiem poradnikowym czyli. tzw. how to oraz te, które posiadają w tytule cyfry.

Tytuły kursów w udemy.com
Tytuły kursów w udemy.com

Takich przykładów można podać bardzo wiele. Temat jest o tyle ciekawy, że jedna z firm amerykańskich – Conductor – pokusiła się o przeprowadzenie sondy wśród internautów. Pozwolę sobie przytoczyć wyniki ich badań.

Według ankiety największą popularnością cieszą się nagłówki, w których znajdują się cyfry – aż 36% respondentów klika w nagłówki opatrzone cyframi, na drugim miejscu uplasowały się nagłówki w formie potrzeby (21%), następnie poradniki (17%), wersja podstawowa (15%), najmniejszą popularnością cieszą się nagłówki, które przybierają formę pytania.

36%
forma liczbowa
21%
forma potrzeby
17%
forma poradnika
15%
forma podstawowa
11%
forma pytania

Z punktu widzenia płci lepszym powodzeniem cieszą się liczby wśród kobiet 🙂 W innych przypadkach różnice nie są aż tak widoczne i minimalnie większe zainteresowanie pozostałą formą nagłówków przejawiają mężczyźni.

32%
forma liczbowa: mężczyźni
39%
forma liczbowa: kobiety
22%
forma potrzeby: mężczyźni
20%
forma potrzeby: kobiety
17%
forma poradnika: mężczyźni
18%
forma poradnika: kobiety
17%
forma podstawowa: mężczyźni
13%
forma podstawowa: kobiety
12%
forma pytania: mężczyźni
10%
forma pytania: kobiety

 

W kolejnym kroku amerykańscy eksperci przeprowadzili testy na obecność w nagłówkach słów typu: najlepszy, perfekcyjny, sprytny/błyskotliwy itp. Czyli jak ankietowani będą reagować na znajdujące się w zdaniu superlatywy. W kilku zdaniach znajdowało się od 0 – 4 tego typu słów:

  • 27 sposobów na wytrenowanie psa (0)
  • 27 najlepszych sposobów na wytrenowanie psa (1)
  • 27 najlepszych w historii sposobów na wytrenowanie psa (2)
  • 27 najlepszych w historii sposobów na wytrenowanie idealnego psa (3)
  • 27 sprytnych i najlepszych w historii sposobów na wytrenowanie idealnego psa (4)

Badania pokazały, że więcej niż połowa respondentów (51%) preferuje formę nagłówków zawierającą od 0 – 1 superlatyw. Co ciekawe w przypadku większej ilości superlatyw zawartych w zdaniu (2 -3) zainteresowanie jest mniejsze, natomiast przy 4 popularność wyraźnie wzrasta i wynosi 25% Wniosek z tego taki, że formy pośrednie cieszą się mniejszym zainteresowaniem, więc albo stawiamy na konkret, albo na formę agresywną.

22%
brak
29%
1 słowo
15%
2 słowa
9%
3 słowa
25%
4 słowa

W następnej kolejności przeprowadzono testy różnych sposobów formatowania tekstu. Respondentom przedstawiono kilka zdań o tej samej treści, ale o różnym formatowaniu:

  • 5 kroków na to, aby przygotować się na zbliżającą sie apokalipsę zombie (małymi literami)
  • 5 KROKÓW NA TO, ABY PRZYGOTOWAĆ SIĘ NA ZBLIŻAJĄCĄ SIĘ APOKALIPSĘ ZOMBIE (dużymi literami)
  • 5 Kroków na to, aby Przygotować się na Zbliżającą się Apokalipsę Zombie (wyrazy zaczynające się dużą literą)
  • Bez preferencji

Respondenci bezapelacyjne wybrali formę nr. 4, a co ciekawe jednemu na 5 ankietowanych nie przeszkadza gdy piszemy z włączonym caps lockiem. Natomiast najmniejszym powodzeniem cieszą się nagłówki pisane małymi literami.

64%
wyrazy zaczynające się dużą literą
21%
CAPS LOCK
8%
bez preferencji
7%
z małej litery

Nagłówki mają mówić o konkretach i efektach

Badania i statystyki mogą nam sporo podpowiedzieć w jaki sposób formatować i budować nagłówki do swoich artykułów, kursów czy e-maili. Postawmy się w roli czytelnika, który codziennie zalewany jest masą informacji z internetu, z portali społecznościowych, ze skrzynki pocztowej. Żeby się przebić wśród całej masy informacji zalewającej nas każdego dnia musimy naprawdę przyłożyć się do tego, aby nasz nagłówek mówił jasno i konkretnie czego dotyczy dany kurs i jakich efektów można się spodziewać po jego ukończeniu.

Innymi słowy, musimy jasno czytelnikowi powiedzieć co otrzyma i jakie efekty uzyska po wdrożeniu naszych wskazówek. Weźmy przykład z początku tego artykułu: “10 skutecznych i sprawdzonych metod zarządzania czasem, które pozwolą Ci zyskać 3 godziny więcej czasu dla siebie każdego dnia“. Nagłówek nie daje cienia wątpliwości co potencjalny klient otrzymuje. Mamy konkretnie podane: 3 godziny więcej dla siebie każdego dnia… nie “więcej czasu”, “dużo czasu”, “mnóstwo czasu” – bo ile tak naprawdę oznacza “więcej”? Dla jednych “więcej” będzie oznaczać pół godziny, dla innych 2, a dla jeszcze innych 6 godzin… Ludzie muszą mieć pewność co otrzymują w zamian za zdecydowanie się na zakup kursu.

Równie skuteczna jest forma potrzeby, która zajmuje 2 miejsce w rankingu popularności. “Skuteczne i sprawdzone metody zarządzania czasem, które są niezbędne w Twoim życiu dla zyskania 3 godzin więcej czasu dla siebie każdego dnia” – nagłówek nie pozostawia złudzeń, że potrzebujesz tych 3 godzin dziennie wyłącznie dla siebie i możesz w tym czasie robić to czego do tej pory nie mogłeś ze względu na brak czasu.

Najbardziej konkretnie możemy się wyrazić poprzez formę liczbową dlatego tak dużą popularność zyskują nagłówki, w których zawarte są cyfry.

Podsumowanie

Śledź statystyki i buduj wnioski na podstawie zebranych danych. Nie oznacza to, że od razu musimy popadać w paranoję i wszędzie gdzie się da wciskać do nagłówków liczby. Czasami po prostu lepiej mieć przygotowane 2 formy, np. “10 sposobów na …” lub “Jak uzyskać więcej…”, a następnie przetestować i wybrać tą która jest lepiej “klikalna”.

Najważniejsze żeby zawsze poświęcić odpowiednią ilość czasu na stworzenia nagłówka. Czasami koncentrujemy się głównie na treści zamiast zadbać o nagłówek, który decyduje o tym czy treść, którą tak pieczołowicie przygotowywaliśmy, w ogóle zostanie zauważona przez czytelnika. Pamiętaj, to o czym wcześniej mówiliśmy – 8 na 10 internautów czyta nagłówek, a tylko 2 na 10 dalszą treść.

Staraj się też używać zwrotów, które w sposób jednoznaczny określą zawartość Twojego produktu i wyraźnie zaznaczą jakich wyników może się spodziewać potencjalny Klient. Klient musi wiedzieć, że uzyska konkretny efekt po wdrożeniu wszystkich metod opisanych w kursie.

Staraj się manipulować formą nagłówka pod kątem wyszukiwania. Pamiętaj, że tylko określony fragment Twoich treści będzie się wyświetlać w wynikach wyszukiwania, więc to w jaki sposób dopracujemy nagłówek pod kątem wyszukiwarki decyduje o tym, czy internauta kliknie w dany link czy.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Scroll to Top